Wat is een content marketeer?

Content marketing is een term die je nu vaak om de oren geslingerd wordt. Toch komen veel ondernemers en marketeers erachter dat content marketing dé nieuwe vorm van marketing is die we steeds vaker terug gaan zien. De content die gemaakt wordt door deze marketeers wordt precies afgestemd op een bepaalde doelgroep. Zo is content dat we nu steeds vaker terugzien verwerkt in een infographic, blog post of video. De gegeven content sluit beter aan bij de behoefte van de klant, waardoor deze zich aangetrokken voelt door het merk of de organisatie.

 

Waar moet een content marketeer aan voldoen?

In veel bedrijven waar net pas aan content marketing wordt gedaan is dit de verantwoordelijkheid van de communicatiemedewerker. Vaak heeft deze persoon hier niet genoeg kennis voor, waardoor het bedrijf conversie mis kan lopen. Het kan daarom verstandig zijn om dit uit te besteden aan een extern bedrijf.

Uberflip heeft een antwoord op de vraag wat een content marketeer is. Dit is namelijk iemand met onder andere analytisch vermogen, gevoel voor taal en copywriting en beheerst in ieder geval de basis van webdevelopment.

Daarnaast moet een content marketeer oog hebben voor vormgeving en creativiteit. Hij moet oplossingen halen uit nieuwe invalshoeken, om de doelgroep te blijven verassen met nieuwe content.

 

Kortom de mannen en vrouwen die aan content marketing doen zijn veelzijdige specialisten, die van alles wat af weten.

Bekijk hieronder de infographic van Uberflip:

portrait-of-a-content-marketer-more-than-a-marketer_54628e7da6960_w1500

Menu