Het nieuwe adverteren met Google Callout-extensies

Dit artikel gaat over de nieuwe advertentie-extensie van Google, dit zijn de zogeheten callout-extensies. Deze extensies die ook wel ‘callouts’ genoemd worden zijn deze week door Google gelanceerd. Vanaf juni was er al een bèta versie in gebruik in de Verenigde Staten. Hiermee zorgt Google dat de inhoud van een tekstadvertentie nog beter kan aansluiten bij een zoekopdracht. Voor adverteerders bieden deze extensies een extra mogelijkheid om hun advertentie meer inhoud te geven.

Wat houden deze callout-extensies in?

Met callout-extensies wordt er een extra regel aan een advertentie toegevoegd. Het is mogelijk om meerdere callouts toe te voegen aan een campagne en/of advertentiegroep. Callout-extensies mogen maximaal uit 25 karakters bestaan. Het kan gebruikt worden om bijvoorbeeld eigenschappen van een product toe te voegen. Maar dat niet alleen, denk hierbij ook bijvoorbeeld aan de USP’s van een bedrijf. De callout-extensies worden alleen vertoond bij advertenties boven en onder aan de betaalde zoekresultaten.

Voor het bedrijf Totally Fit uit Laren hebben wij de eerste callout-extensies toegevoegd. Zoals te zien is in de rode box, hebben wij hier de USP’s van Totally Fit genoemd.
callout-extensies
Callout-extensies lijken heel erg op de extensies voor sitelinks. Het verschil zit niet in hoe ze eruit zien, maar juist wat ze doen. Sitelinks zijn ervoor bedoelt om potentiele klanten direct naar de juiste pagina te sturen. Waar de callout-extensies ervoor zorgen dat door bijvoorbeeld het lezen van de USP’s op de link van de website geklikt wordt.

Hoe kan ik zelf een callout-extensie toevoegen?

1. Open Google Adwords in uw browser
2. Selecteer de campagne of de advertentiegroep waarbij de callout-extensie toegevoegd moet worden.
3. Ga naar het tabblad: advertentie-extensies
4. Nu kan staat er bij weergeven een knop Callout-extensies
5. Klik nu op de knop met te tekst: ‘+ extensie’
6. Kies nu voor een nieuwe callout
7. Nu krijgt u de mogelijkheid om een tekst in te voegen. Zorg er hierbij voor dat bijvoorbeeld de USP’s genoemd worden of specifieke product informatie.
8. Tot slot is er nog de mogelijkheid om de callout-extensie ook te optimaliseren voor mobiele apparaten.

Wat zijn de voordelen van callout-extensies?

• De advertentie krijgt meer inhoud
• De potentiële klant krijgt meer stimulans om daadwerkelijk op de advertentie te klikken
• De advertentieruimte wordt met een regel vergroot

Wat betekenen callout-extensies voor Google Adwords gebruikers?

Voor de klanten die gebruik maken van de diensten van Zoekmachine Marketing Almere voegen wij direct de nieuwe extensies toe zodra ze beschikbaar zijn. Onze klanten profiteren zo optimaal van alle mogelijkheden van Google Adwords. Wij betrekken onze klanten graag bij het proces, zodat wij samen kunnen kijken hoe wij het beste de callout-extensie kunnen invullen.

Wilt u meer weten over wat wij voor u kunnen doen met de nieuwe callout-extensie? Neem dan snel contact op met Zoekmachine Marketing Almere!