Laat elk karakter tellen in mobiele advertenties

Iedereen wil tegenwoordig zo snel mogelijk informatie uit hun telefoon laten komen, of het nou de dichtstbijzijnde burgertent is of een vlucht naar een tropische bestemming. En iedereen wil al deze informatie op hun kleine schermpje ontvangen. Dit betekend dat elk karakter dat in de Google Adwords campagnes staat effectief gebruikt moet worden.

Google heeft nu een verbetering aangekondigd voor de manier waarop mobiele advertenties getoond worden op mobiele apparaten. Zo kunnen consumenten sneller en gemakkelijker zoeken terwijl ze onderweg zijn. Op 15 oktober 2014 worden de advertentie extensies(links) vaak eerder getoond dan de tekst van de tweede regel. Hierdoor zou ook de tekst van de tweede regel weg kunnen vallen, maar in plaats daarvan toont Google bijvoorbeeld een link naar de gps op het apparaat wat de consument gebruikt. Deze verbeteringen zijn zo ontworpen dat er meer relevante informatie getoond wordt aan de consument. Zoekmachine Marketing Almere zorgt dat de advertentieteksten altijd geoptimaliseerd zijn, zodat onze klanten optimaal gebruik kunnen maken van de nieuwste ontwikkelingen van Google.

 

Laat de meest relevante informatie eruit schieten voor mobiele consumenten

Door middel van het tonen van advertentie extensies op deze locatie, hebben consumenten gemakkelijker toegang tot informatie over het bedrijf, zoals de locatie en aanbiedingen. Zoekmachine Marketing Almere ziet betere performance van advertenties omdat er de volgende dingen mogelijk zijn:

  • Producten of USP’s worden beter getoond door middel van Google-Highlights
  • Gemakkelijk en snel de juiste advertentie tonen in het juiste gebied door gebruik van locatie voorzieningen.
  • Consumenten kunnen meteen op de link klikken naar een specifieke pagina op de website van een adverteerder door gebruik van sitelinks.

 

Het ziet er als volgt uit

Flower Forever wordt nu getoond als voorbeeld bedrijf. Voor de update zien advertenties er standaard uit. De header, website link, twee tekst regels en site links. Links wordt de oude advertentie getoond en rechts de nieuwe advertentie.

Zoals rechts nu te zien is wordt er gebruik gemaakt van een link naar de gps locatie en door locatievoorzieningen is het mogelijk de consument te laten zien hoe ver hij van het bedrijf vandaan is.

 

Haal het meeste uit mobiele advertenties

Omdat Zoekmachine Marketing Almere advertenties direct optimaliseert zijn er geen aanpassingen nodig. Maar hou deze tips altijd bij de hand:

  • De belangrijkste advertentie regel moet altijd als eerste staan
  • Voeg alle relevante extensies toe aan de advertentie omdat consumenten zo gemakkelijk kunnen navigeren op de website
  • Gebruik mobiele templates. Juist omdat er tegenwoordig veel meer gekocht wordt via mobiele apparaten is het belangrijk dat uw website een mobiele versie heeft.