Waarom starten met Google Adwords?

Het belangrijkste argument om gebruik te maken van Google Adwords is het aandeel wat Google heeft in Nederland. Ruim 93 procent van de Nederlanders maakt gebruik van Google als zoekmachine. Een overzicht van het aandeel van zoekmachines in Nederland per apparaat (gemeten over de periode april tot en met juni 2014):

Uit dit overzicht blijkt dat Google op alle apparaten het grootste aandeel heeft.

Verder gaan veel bezoekers met een bepaalde behoeften naar Google. In de zoekbalk wordt de vraag van de bezoeker ingetoetst. Indien de bezoeker opzoek is naar een behoeften waaraan een bepaalde bedrijf kan voldoen, is Google Adwords een uitstekend hulpmiddel.

Overige redenen om Google Adwords in te zetten:
– Goedkope manier van adverteren
– Resultaten zijn door te meten
– Met Google Adwords kan eenvoudig en snel data worden opgebouwd
– Op een snelle manier de omzet verhogen
– Naamsbekendheid creëren
– Videocampagne draaien op YouTube
– Google heeft het aandeel van de betaalde zoekresultaten ten op zichten van de gratis zoekresultaten enorm vergroot:

 

Schermafbeelding 2014-10-28 om 10.41.19

Deze afbeelding laat zien dat het overgrote deel van de zoekresultaten bestaat uit betaalde advertenties.

Hoe kijken gebruikers naar de zoekresultaten van Google?

Er wordt vaak onderzoek gedaan naar het kijkgedrag van gebruikers van Google. Uit deze onderzoeken blijkt vaak dat men overduidelijk kijkt naar de eerste zoekresultaten. Vandaar dat Google Adwords van groot belang is voor bedrijven, want er wordt bijna alleen maar gekeken naar de betaalde zoekresultaten van Google. En met Google Adwords is het mogelijk om vandaag nog bovenaan de zoekresultaten te verschijnen.