Tip 3:
Stel altijd een advertentieplanning toe aan een Google Adwords campagne. Het voordeel hiervan is dat er uiteindelijk meer prioriteit gegeven kan worden aan dagen die beter converteren.
Tip 5:
Het is aan te raden om de optie “handmatig bieden” in te stellen bij een Google Adwords campagne voor in het zoeknetwerk. Hierdoor kan er meer invloed worden uitgeoefend op de campagne. Het is aan te raden om hoger te bieden op exacte zoekwoorden en minder op brede zoekwoorden. Hierdoor herkent Google dat er meer waarde wordt gehecht aan exacte zoekwoorden.
Tip 7:
Kijk goed naar de kwaliteitsscore van de zoekwoorden. Indien er een lage (6 of lager) kwaliteitsscore geconstateerd wordt, is het verstandig om hieraan te werken. Voorbeelden om de een kwaliteitsscore te verbeteren: advertentiegroepen opsplitsen, bestemmingsurl aanpassen, teksten aanpassen op de landingspagina of het klikpercentage (ook wel CTR genoemd) verhogen.
Tip 9:
Maak gebruik van sitelinks. Dit kan op 2 manieren:
- Verwerk voordelen in sitelinks
- Verwerk diepere pagina’s in sitelinks (bijvoorbeeld naar verschillende maten/kleuren)
Wilt u nog meer tips ontvangen? Neem dan contact op met Zoekmachine Marketing Almere